Já jsem vzkříšení a život. Kdo věří ve Mne, i kdyby umřel, bude žít. Věříš tomu? Jan 11,25.26

Slavnost Těla a Krve Páně v katedrále

26.05.2016 14:23

Biskupství ostravsko-opavské a farnosti Moravská Ostrava, Slezská Ostrava, Mariánské Hory, Vítkovice, Přívoz  a Don Bosko srdečně zvou na slavnost Těla a Krve Páně ve čtvrtek 26.5.2016 od 18.00 hod. do katedrály Božského Spasitele. Mši sv. bude sloužit gen. vikář Mons. Martin David. Poté projde eucharistický průvod od katedrály do kostela sv. Václava, který bude zakončen slavnostním požehnáním.

Klaním se Ti vroucně, skrytý Bože náš, jenž tu ve svátosti Sebe ukrýváš. Tobě srdcem svým se zcela poddávám, před Tebou svou slabost, Bože, vyznávám.

Zrakem, hmatem, chutí, Tebe nevnímám, a jen sluchem svým Tě jistě poznávám. Věřím vše, co hlásal světu Kristus Pán, v něm je základ pravdy lidstvu všemu dán.

Na kříži jsi tajil jenom božství Své, zde je také skryto člověčenství Tvé. V obojí však věřím celým srdcem svým, o milost Tě prosím s lotrem kajícím.

Rány Tvé jak Tomáš vidět nežádám, že jsi Pán a Bůh můj vroucně vyznávám. Rač mé chabé víře větší sílu dát, více v Tebe doufat, více milovat.

Plode smrti Páně, Chlebe Života, v němž se lidem dává Boží dobrota, dej mé duši stále jenom z Tebe žít, v Tobě Boží lásku rozjímat a ctít.

Dobrý Pelikáne, Jezu, Pane můj, Krví Svou nás hříšné z hříchů očišťuj, vžyť jediná krůpěj její stačila, aby všeho světa viny obmyla.

Rač, o Jezu Kriste, jenž jsi nám zde skryt, srdci toužícímu touhu vyplnit, abych, jak zde hledím s vírou na oltář, v nebesích Tě spatřil jednou tváří v tvář. Amen.

sv. Tomáš Akvinský